Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості взаємозв’язку життєстійкості та локусу контролю учасників освітнього процесу під час війни

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Предко, Вікторія
dc.date.accessioned 2023-07-11T17:14:48Z
dc.date.available 2023-07-11T17:14:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Предко, В. Психологічні особливості взаємозв’язку життєстійкості та локусу контролю учасників освітнього процесу під час війни / В. Предко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. / за наук. редакцією І. С. Булах. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 21 (66). – С. 70-77. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41290
dc.description.abstract Статтю присвячено визначенню психологічних особливостей взаємозв’язку життєстійкості та локусу контролю в учасників освітнього процесу під час війни. Висвітлено результати емпіричного дослідження, в якому було виявлено наявність прямого кореляційного зв’язку між життєстійкістю та інтернальністю; суб’єктивним контролем; інтернальністю досягнень та стилем виробничих відносин; контролем за дією під час планування; контролем за дією під час невдачі. Продемонстровано виявлений обернений кореляційний зв’язок між екстернальністю та життєстійкістю. У статті підкреслено, що локус контролю особистості визначає ступінь її активності, зокрема її здатність проявляти власну суб’єктність або ж пасивність. Особистість з внутрішнім локусом контролю характеризується відповідальністю, здатністю самостійно приймати рішення, умінням вибудовувати міжособистісну комунікацію, швидко адаптуватися до складних життєвих ситуацій, а головне ефективно здійснювати емоційну саморегуляцію. Виявлено, що інтернальний локус контролю супроводжується проявом життєстійкості особистості, а саме породжує здатність долати труднощі, досягати поставлених цілей, забезпечує усвідомлення внутрішньої сили та витривалості, сприяє розвитку особистісної зрілості, прагненню продовжувати здобувати нові знання, уміння та навички, надає можливість тривалий час залишитися активним та цілеспрямованим суб’єктом власної життєдіяльності та розвитку, а головне забезпечує здатність залишатися спокійним під тиском невдач, зберігати психічне здоров’я та загальне благополуччя. uk
dc.description.abstract The article is aimed at the determination of the psychological characteristics of the relationship between hardiness and the locus of control in the participants of the educational process during the war. The results of an empirical study are presented, in which the presence of a direct correlation between sustainability and internality has been revealed; subjective control; the internality of achievements and the style of industrial relations; control over action during planning; control over action during failure. An inverse correlation between externality and sustainability has been demonstrated. The article emphasizes that a person's locus of control determines the degree of their activity, in particular, the ability to show their own subjectivity or passivity. A personality with an internal locus of control is characterized by responsibility, the ability to make decisions independently, the ability to build interpersonal communication, quickly adapt to difficult life situations, and most importantly, to effectively carry out emotional self-regulation. It has been found that the internal locus of control is accompanied by the manifestation of the vitality of the individual, namely, it generates the ability to overcome difficulties, achieve set goals, provides awareness of inner strength and endurance, promotes the development of personal maturity, the desire to continue acquiring new knowledge, skills and abilities, provides the opportunity to be an active and purposeful subject of one's own life and development for a long time, and most importantly, provides the ability to remain calm under the pressure of failure, maintain mental health and general well-being. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject життєстійкість uk
dc.subject локус контролю uk
dc.subject екстернальність uk
dc.subject інтернальність uk
dc.subject учасники освітнього процесу uk
dc.subject hardiness uk
dc.subject locus of control uk
dc.subject externality uk
dc.subject internality uk
dc.subject participants in the educational process uk
dc.title Психологічні особливості взаємозв’язку життєстійкості та локусу контролю учасників освітнього процесу під час війни uk
dc.title.alternative Psychological features of the relationship between hardiness and locus of control in participants in the educational process during the war uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.923.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2023.21(66).07


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу